Scarica
Google Play
L'italia e l'europa nel mondo
Il nazionalismo e la prima guerra mondiale
Il risorgimento e l’unità d’italia
L’età dei totalitarismi
L'età moderna
Le antiche civiltà
Il mondo dell’ottocento
Dalla guerra fredda alle svolte di fine novecento
Verso un nuovo secolo
Dall'alto medioevo al basso medioevo
La grande guerra e le sue conseguenze
Il medioevo
Decadenza dell’impero romano
La civiltà greca
La civiltà romana
Mostra tutti gli argomenti
L’atmosfera
La dinamica delle placche
I sistemi di regolazione e gli organi di senso
I vulcani
L'energia
La nutrizione e l'aparato digerente
La terra: uno sguardo introduttivo
Apparato circolatorio e sistema linfatico
Processo magmatico e rocce ignee
Le acque oceaniche
La genetica
Processo sedimentario e rocce sedimentarie
Le acque continentali
La terra deformata: faglue, pieghe
La cellula: l'unità elementare dei viventi
Mostra tutti gli argomenti
Platone
L'indagine sull'essere.
Cenni sul pensiero medievale
I molteplici principi della realtà.
Filosofia della storia e teoria del progresso dal positivismo a feuerbach
Aspetti filosofici dell'umanesimo e del rinascimento
La negazione del sistema e le filosofie della crisi: schopenhauer, kierkegaard, nietzsche
Socrate.
La ricerca del principio di tutte le cose.
Il metodo fenomenologico come scienza rigorosa in e. husserl
La ricerca dell'assoluto e il rapporto io-natura nell'idealismo tedesco
La società e la cultura in età ellenistica.
Aristotele.
L'illuminismo:
La rivoluzione scientifica e le sue dimensioni filosofico- antropologiche
Mostra tutti gli argomenti
La civiltà gotica
La prima metà del 700. il rococò
Il barocco romano
La seconda metà del 700. il neoclassicismo
Il primo rinascimento a firenze
La prima metà dell’ottocento. il romanticismo
La civiltà greca
Il tardo rinascimento
L’art nouveau
L’impressionismo
La scultura
La prima metà del 400
L’arte paleocristiana e bizantina
Il post-impressionismo
Simbolismo europeo e divisionismo italiano
Mostra tutti gli argomenti
18/10/2022
4378
170
Condividi
Salva
Scarica
Iscriviti
Accesso a tutti i documenti
Unisciti a milioni di studenti
Migliora i tuoi voti
Iscrivendosi si accettano i Termini di servizio e la Informativa sulla privacy.
Iscriviti
Accesso a tutti i documenti
Unisciti a milioni di studenti
Migliora i tuoi voti
Iscrivendosi si accettano i Termini di servizio e la Informativa sulla privacy.
Iscriviti
Accesso a tutti i documenti
Unisciti a milioni di studenti
Migliora i tuoi voti
Iscrivendosi si accettano i Termini di servizio e la Informativa sulla privacy.
William Wordsworth 1770-1850 William Wordsworth • 1770, Lake District • walking His hopes for the French Revolution turned to disillusionmen -> followed five years of depression ↓ WORDSWORTH'S POETRY New type of poetry. L>remained a Hached to this area tour of Italy, the Alps and France ↓ live here for three years to support the French Revolution. He fell in love with a French woman, but later he returned to Eng. he recovered with the help of Coleridge, and after began work on the famous collection, Lyrical Ballads. -> nature themes-> children and childhood. style -> common. -> self-conciousness -> the poet himself became the subject, his thoughts, feelings and emotions. throughout his life becaust because language they were simple presented a liuk with the past ">man should look to nature as his moral and spiritual guide, an inspiration for everyone LETA because, he saw the poet as a phrophet with the role to communicate to as many people as possible in a language. they would understand. I Wandered Lonely as a Cloud I STANZA The speaker walks alone, similar to a solitary cloud in the suy floating over valleys. Suddenly, he sees a long row of daffodils near the lake. The trees flutter as they are blown by the breeze. 2 STANZA He compare the daffodils to stars in the sky, because the flowers seem on without ending. The speaker guesses there are tea thousand or so daffodils, and all of...
Valutazione media dell'app
Studenti che usano Knowunity
Nelle classifiche delle app per l'istruzione in 11 Paesi
Studenti che hanno caricato appunti
Utente iOS
Stefano S, utente iOS
Susanna, utente iOS
their heads moving. to до as if they were dancing 3 STANZA near the daffodils, the waves glinting on the bay, but the daffodils seem joyful to the speaker than the waves. The daffodils make him. happy without him kno knowing -more that. 4 STANZA After the experience with the daffodils, the speaker often lies on the couch, and remained only the memory of that imagine. The Solitary Reaper I STANZA This stanza reveals true imagine of pastoral setting. The poet describes a beautiful picture of the nature, where a Highland girl is singing and in the field. She his alone and there is no one to disturb her. This scene makes him happy. reaping 2 STANZA The poet compares the singing of the girl with nightingales and cuckoo-birds.. The nightingales are famous for its singing especially when tired travellers are taking rest in the Arabian desert, and enjoy the music of nightingales but the music of the girl is giving much comfort than nightingales. Poets also compare the of cockoo birds, that sings among songs of is more faraway Hebrides, but the song thrilling. girl the 3 STANZA poet tries to explain the song sung by the solitary reaper, but he is unable to comprehend the of the meaning song.... The poet thinks. that the song is about unhappy incident of the past, or about some familiar matter 4 STANZA The poet watches her singing and using the sickle to do her work. at the same time, and he stay quiet for a long time, without making any kind of movement. When he climbed up the hill, he still remembered the sweet music of the girl's song. = emotion recollected in tranquility.